مدل سازی و شبیه سازی یک خودروی هیبرید پیل سوختی و بررسی مصرف هیدروژن و هزینه های آن |
کد مقاله : 1181-17THECSI |
نویسندگان |
سیدعلی چینی * دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران |
چکیده مقاله |
در دهه گذشته با افزایش تعداد خودروها مصرف سوخت های فسیلی افزایش پیدا کرده است و این افزایش مصرف منجر به افزایش آلاینده ها می شود. لذا خودروهای هیبرید احتراقی شروع به تکامل کردند، که با ترکیب موتور احتراقی و باتری میزان مصرف خودرو کاهش می یابد در این روند تکاملی خودروهای تمام الکتریکی شروع به گسترش یافتن کردند. خودروهای تمام الکتریکی به دو دسته خودروهای تمام الکتریکی با باتری و خودروهای پیل سوختی تقسیم می شوند. خودروهای تمام الکتریکی دارای باتری، مشکلاتی مانند عمر و قیمت بالای باتری دارند. پیل های سوختی غشای تبادل پروتون به عنوان یک انتخاب مناسب به دلیل دمای عملکردی پایین برای کاربردهای حمل و نقل می باشد. خودروهای پیل سوختی دارای مزیت هایی مانند راندمان بالا و آلایندگی کم می باشند.اما دارای پاسخ گذرای آهسته، عدم توانایی جذب انرژی ترمزهای احیاگر و هزینه های بالای هیدروژن می باشد. برای جبران این معایب از باتری و یا ابرخازن ویا ترکیب هردو استفاده می شود. در این مقاله یک خودرو هیبرید الکتریکی (پیل سوختی – باتری ) مدل شده است. و در مورد میزان مصرف هیدروژن و هزینه های آن بحث شده است. |
کلیدواژه ها |
پیل سوختی، خودروی هیبرید الکتریکی پیل سوختی، هیدروژن |
وضعیت: چکیده برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است |